Ezt láttuk: Battle: Los Angeles
Idén márciusban az általam legjobban várt film az idegen invázió kontra Föld sokadik újraértelmezésében a Battle: Los Angeles volt. Március 11-én debütált a mozikban Jonathan Liebesman alkotása, amely szép marketinget és városi legendát kapott a Sonytól. Vigyázzatok, mert az idegenek már évtizedek óta méregetnek, és térképeznek fel minket a világ minden pontján. Figyeljetek a jelekre!
Senki sem gondolta komolyan, hogy 2011-ben le is csapnak planétánk lakosságára, pedig megtörtént.
A Filmdroid guru, koimbra kolléga óva intett a mozitól, mivel a rendező teljesen ismeretlen vizekre evezett a műfajon belül. Korábbi filmjei a horror szegmensében csapnivaló kritikákat kaptak. A forgatókönyves fronton sem rózsásabb a helyzet, mivel a szkriptet Christopher Bertolini vetette papírra, aki ezen kívül a Travolta féle katona moziban, A tábornok lányában volt érdekelt.
Lássuk csak miből gazdálkodunk.
Adva van egy nem túl sikeres rendező, író páros egy 70 milliós büdzsével megáldott filmben, ahol a főszerepben Aaron Eckhart, és Michelle Rodriguez durrogtatja a puskát.
Kérdés, mit lehet ebből kihozni, ha a Sony kérte a Skyline producereit, hogy a film tavalyi premierét csúsztassák a BLA debütálása utáni időpontra.
A válasz, nem sokat.
Az alaptörténet faék egyszerűségű felvezetőjében Aaron Eckhart egy visszavonuló félben lévő kiképző őrmestert alakít, aki tudja, hogy a háborúskodás már nem az ő kenyere. Leszerelési parancsát aláfirkantják, ám az űrből érkező ismeretlen fenyegetés átrendezi státuszát, és egy robogó helikopteren találja magát, ami Los Angelesbe indul egy szimpla evakuációs művelet végrehajtására. Társaival egyetemben rá kell döbbennie, nem puszta rutinmunka az, amit a sors rájuk rótt, hanem életük legembertpróbálóbb feladata, aminek egyetlen jutalma az emberi faj fennmaradása lehet.
Sajnos nem kapunk utalásokat, elejtett félszavakat sem, hogy honnan, és miként érkeztek az idegenek. A NASA.nak semmi információja nem volt arra vonatkozóan, hogy veszély fenyegeti a Földet. Egyszerűen nem láttak semmit a világűrben. Na, ezt a rizsát sem veszi be senki. Egy dolog biztos. Invázióra készülnek, és a víz miatt jöttek, amely éltető elemük. 12 város áll ostrom alatt, ahol Eckharték LA-ben teljesítenek szolgálatot.
Ettől a ponttól a mozi nem szól másról, csak másfél órányi szűnni nem akaró, végtelen tűzharcról az ismeretlen lények ellen. A néző Irakban érezheti magát, ahol az egyszálas cselekmény csak a tengerészgyalogosok szemszögéből mutatja az eseményeket rendkívül fárasztó közeli kameraállással, és folyamatosan pattogó eseményekkel, amely gyakorlatilag céltalanul hömpölyög a város utcáin. A főszereplőt leszámítva a színészek, beleértve Rodriguez alakítását is, jellegtelenek, és hangsúlytalanok. Mindenki 12 az egy tucat katonát játszik, ahol Eckhart is élete egyik leggyengébb alakítását nyújtja.
Jól áll neki az elfésült hajú Armani öltönyös szépfiú imázsa, de katonaként nem hozza a keménytökű őrmester életérzését, aki ha kell egy szempillantás alatt ráncba szedi a fanyalgó bakákat.
Mit írhatnék még? Suta párbeszédek, és 2 perc gyengén előadott dráma tarkítja azokat a jeleneteket, ahol a katonák épp tárat cserélnek. Nem érződik az igazi megszállottság, az elhivatott küzdő szellem. Az őrmester harcra buzdító monológja inkább egy nyugdíjas bingóklub köszöntőbeszédéhez hasonlítható semmint feltüzelő sorokra.
Vártam a vörösen leereszkedő ködöt. A csontok roppanását, a kidagadt izmok táncát, ahogy az idegenek visszaverésénél mindenkit elkap a berzéker láz, és nyálat köpve csépeli és zúzza ócskavassá, és pépes masszává a Földet megszálló idegen faj minden képviselőjét egyértelműen közölve, hogy a világ (Amerika) a miénk, és velünk döglik minden kórság, aki meg akar fosztani tőle.
Na ez az, amit nem fog senki sem látni a filmben..
Kilőttük a semmiből felfedezett irányító központot, majd néhány korty víz lehúzása, és a kiürült tárak feltöltése után szép nyugodtan szálljunk kopterre, és foglaljuk vissza az Angyalok városát.
Jonathan Liebesman filmje jókor volt jó helyen, csak rossz formában. Ez a produkció csak egy shooter vagy valós idejű stratégiai játék formájában állta volna meg a helyét.
Továbbá szeretném megkövetni a Skyline stábját, azzal a kijelentésemmel kapcsolatban, hogy a produkciójuk csak egy epizódja lehetne a BLA filmnek.
Sokan ostorozták a mozit a gyenge forgatókönyv, és színészgárda miatt, de ott legalább volt forgatókönyv, és egy csavaros lezárás, amiért érdemes beülni a low budget film második részére is. A fanyalgók most legyenek boldogok ezzel a mozival.
CGI – Aaron Eckhart: 3-1
Ítélet:
Szerző: filmfreak paul
Címkék: film sony filmkritika sci fi 2011 cgi 4 pont battle los angeles ezt láttuk
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.