Film és játék, vagy játék és film?
Mindenki tudja, hogy egyre nagyobb teret hódít az adaptációk világa. Lassan, de biztosan eljutunk arra a ponra, amikor a játékipar nagyobb szeletet hasít a pénztárcák tortájából, mint a filmipar.
Ennek jól körvonalazható példája a Perzsia Hercege sorozat. Az első verzió valamikor a zsenge konzolos, PC-s, Amigás időszakra datálható. Ekkor 1989-et írtunk.Sokan sokféleképpen fejlsztették a játékot, ami nagy sikert aratott szerte a világon. Az első komolyabb lépést az Ubisoft nevű francia szoftverfejlsztő cég tette. Munkájuk nyomán 2003 óta a herceg kalandjai töretlenül ívelnek felfelé.
Idén született meg a filmes adaptáció, amelyben Dastan herceg szerepét Jake Gyllenhaal kapta.
Prince of Persia - The sands of time
Az összehasonlítás jó alap arra, hogy a játék főhőse mennyire hasonlít a színész karakterére. Szerintem a talált, süllyedt kifejezés a megfelelő jelző.
Apró baki, hogy a film alcíme, az idő homokja, a játék trilógia első fejezete, amelyben a herceg valahogy így nézett ki:
Összességében ez már csak apró szépséghiba, ha azt vesszük számításba, hogy a játék és a film története kis átfedésekkel ugyan, de köszönő viszonyban sincs egymással. Az idő homokszemei, és a tőr stimmel.
Tudom miről van szó, hiszen annak idején átrágtam magam a SNES verzión, és a PC-s trilógiát is "magamévá" tettem.
Ettől függetlenül a film egzotikus tájakra és korokba kalauzolja a nézőt. Jake kicsit parkour-ozik is a filmben, persze nem viszi túlzásba a dolgot.
A maga nemében 10/8 pont stabilan az alkotás.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.