Íme, mindenki lásson csodát, akad még új dolog a nap alatt. Sok víz lefolyt a Dunán, és meg kellett élnünk egy újabb gazdasági válságot ahhoz, hogy a gyerekgyilkos arcú statiszta, és mellékszereplő ikon, Danny Trejo megkapja végre élete első főszerepét. Mindenki rebesgette, hogy majd száz, hangyányi mellékszereppel a háta mögött ideje volt már, hogy nagyobb szelet jusson a korosodó úriembernek a tortából, mintsem egy 5 másodperces snitt a mozivásznon. Ettől függetlenül Machete Cortez története nagyon vérszegényre sikeredett.

Robert Rodriguez ült a rendezői székbe, hogy végre a 64 éves Trejo kerüljön a főcím elejére, ám próbálkozása nem csalt könnyeket a szemembe. A forgatókönyv egyszerű, ami önmagában nem lenne probléma, ha kreatív és pörgős megvalósítással van fűszerezve. Gondoljunk csak a „Crank”, azaz a Felpörgetve első epizódjára. Chelios megkapja a kínai idegmérget, és csak egy órája marad, hogy valagba rúgja a rosszfiúkat, és ezt frankón meg is teszi.

Hiába a parádés szereposztás, De Niro ősz halántéka, és grimaszai, Jessica Alba zuhany alatt felejtett érzéki vonalai, vagy Steven Seagal festett parókája, az összhatáson csak rontanak.

Egy ember hozza a papírformát és az Trejo. A keménylegény karakter nem áll messze a habitusától, hiszen ifjonti hévvel szinte minden dologból kivette a részét, ami illegális. Volt ő fegyveres rabló, kábítószer nepper, tolvaj. Hosszú éveken keresztül ki- be járt a börtönbe, akár egy hosszú vakációját töltő holland turista a Queen Mary fedélzetén. Szerencsére a filmes világ beszippantotta a mogorva arcú mexikóit, aki a mai napig aktívan vállal szerepeket, és kápráztatja el rajongóit nyers színészi játékával.

A jelmeztervező ebben a filmben tudta, hogy mit kell adni az öreg Machete-re, csak fordítva.

 

Nagy bánatomra a mellény dobótőrei nem kerültek felhasználásra a filmben. Továbbá elhelyezésük roppant mód furcsa, mivel egy mélyebb elhajlásnál akár bordán is szúrhatják gazdájukat.

Bezzeg az 1995-ös Desperadoban. Navajas.

Itt ismerhette meg igazán a világ a tetovált senorita tulajdonosát. Szerintem nem vagyok egyedül azzal a megállapítással, hogy a film talán legjobb karaktere ő volt.

Egy szó, mint száz. Danny Trejo volt, van és lesz is. Megkerülhetetlen kulcsfigurája az adrenalinmoziknak, amiket Rodriguez és Tarantino zúdít ránk. Pozitív példa minden rosszéletű előtt, aki a megváltást keresi. És még mondják azt, hogy Hollywood egy rossz hely…

A bejegyzés trackback címe:

https://filmfreaks.blog.hu/api/trackback/id/tr962400540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloodvampire 2011.02.17. 17:31:45

Szerintem zseniális a film.Azt hozta amit elvártam tőle.Indokolatlan vérfürdő és meztelen csajok.Szerintem ez volt a lényege és nem is kell hogy többről szóljon.

filmfreak paul · http://filmfreaks.blog.hu 2011.02.18. 06:32:17

@bloodvampire: Értem mire gondolsz. Az volt a bajom, hogy a Desperado után egy hasonló filmet vártam. Trejon kívül a film összes szereplője alulteljesít, szerintem. Ő hozza a tőle elvárhatót zéró érzelemmel. Bár nekem a mellékszerepeiben, amikor szöveget is adtak neki, jobban tetszett.
Pl: Monk sorozat, Halálfutam 2.

bloodvampire 2011.02.18. 10:29:01

Ez igaz!A Halálfutam 2-ben tényleg jobb volt,de szerintem még a Vér kötelezben (Blood in blood out) is tuti mellékszereplő.Ha érdekel a film,akkor kölcsön adhatom ha haza mentem.
Már ha tudod ki vagyok!
:)

bloodvampire 2011.02.18. 22:00:45

Na akkor oks!
Majd ha megyek haza elviszem azt a filmet,szerintem értékelni fogod!
Igaz hogy 3 órás eposz,de remek karakterek vannak benne és tuti a dramaturgiája is.
süti beállítások módosítása