A teljesség igénye nélkül készülök most is a boxoffice statisztikáiról zengeni ezen a héten, mivel premier alig akadt az elmúlt napok során, kasszasiker gyanú és új karibi kalandok viszont igen.



A korábban debütált mozik közül a Papra voltam igazán kíváncsi. Vajon mit villantott az elmúlt hét során az állítólagosan agyonklisézett utópisztikus vámpírmozi? Úgy látszik Bettany imái lassan meghallgatásra találnak a mennyei mozi pénztárak Mekkájában, és van rá esély, hogy nem lesz bukta az a bizonyos produkció, amely igencsak felszívta magát „begyre”. A nyitós 20 millió ugyanis immáron a 60 milliós gyártási költséget átlépve jelenleg valamivel 61 millió dollár felett stagnál. Még mindig a külföld vezeti a jegyeladási statisztikákat, ahol a legnagyobb vámpírfanatikusok minden bizonnyal az oroszoknál vannak. Ők egyedüli nemzetként több mint 9 millióért ültek be dollárban a vetítőtermekbe a tajgától egészen a tundráig. Ki tudja, mit hoz a hónap vége ilyen ütemű (200%+) növekedés mellett.

Aztán ugye itt van a tavasz, és az év egyik legjobban várt Walt Disney porontya, ahol a hóbortos Sparrow kapitány és legénysége végre behajózott május 20-án a kikötőbe. A film a Karib tenger kalózai sorozat negyedik epizódja, Az ismeretlen vizeken, amely nem kispályás bestiáriumot, és szűnni nem akaró akció kavalkádot vonultat fel 2 óra 17 percben.
A film eszeveszett 250 milliós költségvetéssel lett megkomponálva, amellyel az alkotók tutira mentek. Az első három rész degeszre tömte a Buena Vista zsebeit, és nem tervezik a cégnél alább adni erre az epizódra sem a „money making” faktort. A 90 milliós amerikai nyitóhétvége mindenképp bizalomra ad okot még annak fényében is, hogy a második, és harmadik epizód premierhétvégéi nem kevés millióval voltak jobbak, mint a friss alkotás. Mindenesetre a külföld sziklaszilárdan uralja a statisztikákat a maga 256 milliós hétvégéjével, amely társulva az amerikai számokkal egész kellemes kontrasztot fest arról a filmről, amely a kritikusok szerint túl sok akciót sűrít egy rövid filmbe?! Nem tudom, hogy a 2 óra 17 perc kinek mennyire rövid, bár a filmet még nem láttam, így egyelőre szalonképes véleményem sem lehet az esetről.
Viszont, ami késik az nem múlik. A sellős poén epikus!

IMDb: 7,2
Rotten Tomatoes: 33%


Woody Allen
ismét írt, és rendezésre adta a fejét. Az új klasszikus a Midnight in Paris, amely a Cannes-i filmfesztivál nyitóetűdje volt május 11-én. A romantikus komédiára 30 milliós költségvetés lett összekuporgatva, mivel nyílt titok, hogy Allen minden filmjére úgy kalapolja össze a pénzt, ahogyan csak tudja. Ebben a filmben bénázott möszijő Sárközy elnök úr hitvese is, Carla Bruni, akivel pokoli volt a forgatás. A legrövidebb monológokat, párbeszédeket sem tudta megtanulni, állandóan „lefagyott”, és a végén egynéhány kockával karcsúbb lett a filmszalag miatta.
A produkció egy család életét mutatja be a francia főváros melankolikusan rózsaszín szemüvegén át, ahol a főbb szerepekben Owen Wilson, Rachel McAdams, Adrian Brody, és Kathy Bates. A kritikusok el voltak ájulva a filmtől, amely okosan humoros, és romantikusan festői egy csodás város „díszletei” között. Minden Woody Allen rajongónak kötelező darab.
A külföldi jegyeladások valamivel 6 millió alatt vannak, még az Újvilág vetítőtermeiből kemény 6 darabban mutatták be az alkotást 580 ezer dolláros egyenleget hozva a hét végére. Így nehéz lesz sikeres, anyagilag is elismert produkciót összehozni, bár tudjuk jól, hogy Woody Allen nem a pénzért csinálja.

IMDb: 7,7
Rotten Tomatoes: 92%

A bejegyzés trackback címe:

https://filmfreaks.blog.hu/api/trackback/id/tr842927196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása